O projektu ŽIVJETI ZDRAVO

. TPL_WARP_PUBLISH

Kroz  edukativni  materijal  „ Živjeti  zdravo  u  vrtiću“  koji govori  o  važnosti  usvajanja  zdravih  navika  od  najranije  dobi  kroz  5  pravila  za  dječje  zdravlje  odgojiteljice su planirale  i sprovele  mnogobrojne aktivnosti  s  djecom  u svojim  skupinama  pomoću  kojih  su  djeca  usvojila  važnosti  tjelovježbe,  zdrave  ishrane,  dnevnoga  odmora,  higijene  i  konzumiranja  dovoljno  tekućine. Pomoću edukativnog materijala  Živjeti zdravo u vrtiću planirano je provođenje aktivnosti  s djecom do kraja pedagoške godine 2020/21.

U našem je vrtiću  od 6.–9. travnja obilježen Tjedan zdravlja u Vrtičnoj grupi 2, Vrtičnoj  grupi 3 i naši najmlađi  korisnici su  sudjelovali,  Jaslična skupina  4.

Ovu ped.g. 2020/21., unatoč Corona krizi odlučili smo  zajedničkim snagama da i mi budemo jedan mali dio priče  o zdravlju!

Aktivnosti po skupinama

Aktivnosti smo započeli s temom tjelesne aktivnosti- USKOČIMO U UTORAK:  Iskoristili smo kocku sa slikovnim prikazom pokreta . Dijete baci  kocku i napravi onaj pokret koji se nalazi na kocki. Ova igra izvrstan je alat za poticanje djece na tjelesnu aktivnost kroz zabavne vježbe i druženje s prijateljima. Također, kroz igru djeca na zabavan način uče kako pratiti upute.
SRIJEDA je najvažniji dan u obilježavanju ovog tjedna -jer je Svjetski dan zdravlja. Ove godine tema Svjetskog dana zdravlja je -"Izgradimo pravedniji zdraviji svijet! U tu svrhu se podsjećamo da smo svi različiti, i da nemamo iste mogućnosti ni sposobnosti, ali da svi imamo pravo na zdravlje. Za zdravlje je važna i pravilna prehrana koja nije dostupna svima te su aktivnosti usmjerene i na temu prehrane uz moto "Super zdrava Srijeda!˝ Razgovarali smo o važnosti samog doručka za naše zdravlje ,te o kombinacijama namirnica za doručak, s tim smo djeci željeli ukazati i razviti svijest o zdravom doručku. Razvrstavali smo hranu na zdravu i nezdravu. Igrali smo kviz znanja o voću i povrću te smo djeci objasnili proces razgradnje hrane u tijelu, proučavajući ljudsko tijelo.
Izradili smo našu dugu zdravlja potičući djecu da razvrstaju poznato voće i povrće crtajući ga u adekvatnoj boji duge. Dugu su prvo popunjavali po sjećanju, a kasnije proučavajući plakate voća i povrća. Uz dugu zdravlja izradili smo i semafor zdravlja. Pripremljene sličice namirnica djeca su samostalno razvrstavala u:
- crveno polje (hrana koju treba izbjegavati)
- žuto polje (hrana koju ponekad možemo jesti)
- zeleno polje (hrana koju trebamo jesti svaki dan)
Djeca su zajedno sa svojim odgojiteljicama radila zdravi doručak- voćnu kašu.
U četvrtak smo se prisjetili važnosti vode za zdravlje i prevenciju bolesti- ČUVAJMO  ČISTU VODU. Razgovorom su djeca usvajala nove spoznaje o vodi -njenoj vrijednosti, važnosti, njenim svojstvima ,uporabi, štednji i rasprostranjenosti .
Napravili smo eksperiment "Voda koja bježi" gdje su djeca mogla vidjeti kako se voda zna kretati na zanimljive i mistične načine. Također smo napravili eksperiment "Crtež na vodi" i tako kod djece htjeli poticati njihov znanstveni duh. Djeca su mogla vidjeti i šta će se dogoditi sa čašom vode ako je okrenemo naopako.
Za kraj tjedna "POSPANI PETAK". Razgovarali smo o važnosti spavanja i odmora te pokušali osvijestiti važnost pravilnog disanja. Najviše im se svidjela igra disanja “Morska zvijezda”. Svojim tijelima smo formirali morsku zvijezdu te na udah podizali morski krak(ruku), a na izdah spuštali. Kako je vježba odmicala i djeca se opuštala zamišljali smo i morsko dno u čiji pijesak svakim izdahom tonemo sve dublje.
U ovim aktivnostima i djeca i odgojitelji su iznimno uživali i tako pridonijeli osvještavanju važnosti razvijanja zdravih navika.

Rezultat ovog tjedna je zajedničko zadovoljstvo djece i odgojitelja. Aktivnosti su bile prilagođene djeci jasličke i vrtićke dobi, a razvijale su se prema interesu djece.
Usvojene su nove spoznaje o važnosti kretanja i pravilne ishrane. Kroz sportske aktivnosti i pripreme obroka djeca su zadovoljila potrebe za razvijanje mašte , kreativnosti, iskazivanje emocija u veseloj atmosferi.

Vrtićka  skupina  2  odgojiteljice  Nataša M. i Jelena B.
Vrtićka  skupina  3  odgojiteljice  Marija V. i  Jerka M.
Jaslična skupina 3 odgojiteljice Mirka R. i Ivana B.
Jaslična  skupina  4 odgojiteljice  Zorana Lj. i Kristina S.